SP Boxmeer komt uit een andere gemeente:

12 november 2017

SP Boxmeer komt uit een andere gemeente:

Met deze woorden reageerde het CDA op de algemene beschouwingen naar de SP. Ook wethouder Hendriks herhaalde deze woorden. Beide gaan voorbij aan de signalen die de SP van de inwoners krijgt en HOUDEN de AFSTAND tot de inwoners in stand.

Ook de boodschap waarmee ik de beschouwingen begon zijn niet aan het college besteed.
Ik durf te concluderen dat dit college niets op heeft met dienstbaarheid naar de burger.
Niet de SP komt uit een andere gemeente, het college heeft een eigen “Heerlijckheid Boxmeer” gecreëerd. Gewoon doen waar men zin in heeft. Dat een rechter ze terugfluit, ach... de advocaat van de gemeente heeft in die procedure tot nu toe “slechts” €9500,00 burgergeld gekost. En waarom schikken? Nee, wij spreken de waarheid en de burger moet zich maar schikken.

Voor steun aan de minima moet je ook niet bij deze coalitie/dit college zijn. Mensen die mobiel kunnen blijven met een fiets met trapondersteuning moeten maar mobiel blijven in een scootmobiel en hun spieren stimuleren in de sportschool. Hoe sociaal ben je dan?
“Stel je voor dat Boxmeer socialer wordt, je moet er niet aan denken!” was mijn reactie 4 jaar terug na uitlatingen van een cordon sanitaire rondom de SP. We zien nu waar een college zonder SP to heeft geleid. Ik doe weer een uitspraak voor de komende tijd : “Stel je voor dat we burgers inspraak geven middels een referendum, je moet er toch niet aan denken!”

De SP heeft wèl het vertrouwen in de burger. Wilt u een stem krijgen, ook op andere momenten dan de verkiezingen? U kunt altijd aankloppen bij de SP, we zijn altijd midden IN DE GEMEENTE, niet er boven. In de wijk, in het centrum, thuis. Via SP Hulpdienst, vanuit het bestuur of vanuit de fractie. Deze 4 jaar zonder SP hebben duidelijk gemaakt welke richting Boxmeer op gaat.

Minder inspraak, minder sociaal, minder transparant en afstandelijker dan ooit.

In maart kunt u het verschil gaan maken. Wilt u het verschil maken, draag dan onze gedachten uit.

Johan Koelman
Fractievoorzitter SP Boxmeer