SP'er in hart en nieren Hester Kruizinga:

29 augustus 2017

SP'er in hart en nieren Hester Kruizinga:

Verder van de wereld weg, elke dag een beetje, dichter naar de hemel toe:

Op 21 augustus 2017 is Hester Kruizinga op 61 jarige leeftijd overleden in het bijzijn van haar dierbare. Hester was een van de drijvende krachten voor de SP in Grave. Ze ging naar vele vergaderingen die gemoeid waren binnen de gemeente Grave. Waar dat ze kon en er een mogelijkheid was om in te spreken dan deed Hester dit vol overgave. Misstanden daar kon Hester absoluut niet tegen.

Ze was een geliefd gezicht binnen de gemeente Grave. Vele inwoners hebben haar met enige regelmaat om raad gevraagd. Om hulp gevraagd waarmee Hester dan ook met volle overgave mee aan de slag ging. Uiteindelijk was ze voor vele inwoners de spreekbuis.

Foto: SP Boxmeer / SP Grave

Ze heeft zich jaren ingezet om de SP op de kaart te krijgen in Grave. Door weer en wind met een vast team van jong en oud. Folderen, huis aan huis verspreiden, raadsvergaderingen bijwonen, website up to date houden etc. Geregeld kreeg SP Boxmeer  (waaronder Grave valt omdat ze nog geen eigen afdeling hebben) weer een casus voor geschoteld met de vraag of dat SP Boxmeer eens wilde kijken en hun mening wilde gegeven.

Ze was met enige regelmaat op straat te vinden. Ook bij acties die in Boxmeer gehouden werden was zeer actief. Haar mening motto luiden dan ook vaak: ''dat de wereld er mooier en socialer op moest worden. Maar omdat de wereld wel heel groot was zei ze altijd dan beginnen we klein en zorgen we dat de gemeente Boxmeer en Grave socialer wordt. Een echte SP gedachte.

Hester is op donderdag 24-08-2017 in besloten kring gecremeerd. Met blijk van waardering dankt SP Boxmeer dat we Hester hebben mogen leren kennen als een lieve, zorgzame en vooral hardwerkende vrouw die niet schroomde om te zeggen wat ze vond. Maar tegelijkertijd ook een luistert oor bood aan een ieder die dat nodig had. Een betrokken SP'er is van ons heen gegaan.

SP Boxmeer Fractie en Bestuur.