3 provinciale SP's: Maaslijn Roermond-Nijmegen moet beter

26 februari 2023

3 provinciale SP's: Maaslijn Roermond-Nijmegen moet beter

Foto: SP / SP

Op zaterdag 25 februari heeft de SP opnieuw actie gevoerd zodat op de kortst mogelijke termijn de schop de grond in zal gaan om de Maaslijn te verbeteren. Door met stationsnaamborden aan te tonen dat deze Maaslijn toch echt in 'Randstedelijk gebied' ligt, wat er ongetwijfeld toe zal leiden dat – desnoods met een spoedwet – er geld komt voor de zo noodzakelijke verbetering van deze drukke spoorroute.

De Maaslijn ligt tussen Roermond en Nijmegen en doorkruist daarmee de provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland. De 3 provinciale SP-fracties hebben de handen ineen geslagen om samen de Maaslijn vlot te trekken. Daarvoor hebben ze Tweede Kamerlid Mahir Alkaya (SP-woordvoerder mobiliteit) uitgenodigd.

Bewijs verzameld
Samen met hem hebben zij het gehele traject van de Maaslijn afgereisd, waarbij het Kamerlid op een drietal stations de SP-lijstrekkers van die provincies ontmoette en samen onomstotelijk bewijs verzamelden dat de Maaslijn wel degelijk in de Randstad ligt. Want, zoals iedereen weet, als het om de Randstad gaat kunnen zaken wél snel geregeld worden. Daarom verving de SP alvast de stationsnaamborden.

Teken petitie

Teken hieronder de petitie voor een snelle verbetering  van de Maaslijn:

limburg.sp.nl/maaslijn